Läs den här

Jag köper en hel del tidningar. Tycker att det är ett skönt sätt att koppla av. Det blir mycket bildtidningar som Elle Interör, Elle Decoration UK, Living Etc, ibland Plaza Magazine och ibland Fokus. Men jag har knorrat lite. Inte känt mig särskilt stimulerad intellektuellt och saknat The Face (innan den blev så sex- och knarkig) och Bibel.

Min goda vän Per, som fick utstå lite grymtade sa: men Filter då? Som om det vore en självklarhet – själv hade jag aldrig hört talas om den. Men det var kanske inte så konstigt eftersom den vid det tillfället utkommit med ett nummer. Från och med nummer 2 har jag varit ett troget fan och redaktionen har mer än en gång varit först med att lyfta ämnen som sedan debatterats veckovis i andra media. Tidningen är allt jag saknat och lite till. Den har prisats i alla möjliga sammanhang, exempelvis utsågs den till Årets tidskrift 2009 och tidningens journalist Erik Almqvist utsågs till Årets Journalist 2009. Inte illa!

Filter #12 finns i butik runt 22 januari.

/ Sophia

Tags:

Leave a Reply

