Fick du något oönskat i julklapp?

Jag vill inte verka otacksam, men viss har jag fått något i julklapps om inte riktigt passade så bra som det var välment. Mer än en gång om jag skall vara ärlig. Ibland är det läge att få be att byta till något annat, andra gånger inte. Då brukar den där prylen så där i ett skåp och ta upp plats, som egentligen inte finns, och samla damm i väntan på, vad då?

Till Stadsmissionen på plan 3 kan man lämna in alla sina oönskade julklappar och annat som städas ur skrymslen och gömmor också för den delan. Äntligen, säger jag som stått utanför både Myrorna och Stadsmissionen på Hornsgatan mer än en gång efter stängning, med påsar fyllda tillbrädden och funderat på jag egentligen tog mig hit med alltsammans tillfots och nu måste ta mig tillbaka hem igen. De är ju dessutom stängda på söndagar – när man oftast har tid. Jättekonstigt. Det har dock inte Stadsmissionen på Liljeholmstorget. Superbra!

Vi ses efter jul / Sophia

Tags: ,

Leave a Reply

