Nyårslöftet som så ofta spricker

Så var det dags igen. Att ta tag i livet. Allt som inte gick bra förra året har alla möjligheter att bli bättre. Nytt år. Ny start. Det låter ju så hurtigt att man vänder taggarna ut och in redan från början. Otaliga är tidningsmagasinen som från och med dagens datum och några månader framöver kommer tala om för oss hur vi snabbast kommer i form igen efter decembers alla fester – både mentalt och fysiskt.

Själv brukar jag välja ett ord istället för ett löfte – som skall vara mitt motto inför det kommande året. Det brukar funka bra. Som att jag 2008 valde ordet muskler som 2009 ersattes med ego. Hmm. Jag tycker att jag varit mycket mer ego året som gott. Skönt. Vad årets ord blir är än obestämt. Det beslutas först definitivt på tolvslaget.

För er som inte gett upp hoppet om att träna mera 2010, finns SATS på plan 1. Gott Nytt År!

/ Sophia

Tags: ,

Leave a Reply

