Se bättre ut nästa år?

Det är svårt att köpa glasögon. Jag tycker det i alla fall. De brukar vara ganska dyra och man brukar tänka i termer som att man skall dras med dem ett tag. I alla fall några år. Vilket egentligen är ganska korkat. Man använder dem ju jämt – och borde unna sig några att variera mellan. Jag skulle ju aldrig stå ut med att ha samma tröja på mig dag ut och dag in i flera år.

Men glasögontillverkarna har alltid legat steget efter modebranschen och utbudet av glasögon har ofta känts daterade i form och färgval. I de olika varumärkenas annonser brukar dessutom supermodellerna se utklädda ut så snart de får ett par brillor på näsan, oftast ett par som inte alls passar. Men inte längre. Synsam har fattat. Myntet har trillat ned. Deras reklamfilmer är fyllda med människor som faktiskt ser snygga ut med glasögon – kanske till och med snyggare. Och kanske är det därför som glasögon är hetare som accessoar än någonsin – eller vise versa.

Cheap Monday har hakat på glasögontrenden och Synsam har ensamrätt på de trendiga bågarna till modesta priser. Äntligen har man råd med flera.

/ Sophia

PS. På Synsam kan man fram till julafton köpa ett presentkort som ökar 20 % i värde efter nyår. En bra klapp till dig själv? Synsam hittar du på Liljeholmstorget plan 2.

Ovan. Söt annons från 60-talet.
Nedan. Flera exempel på “utklädda” fotomodeller i misspassande brillor.





Tags: , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: