Ljus i mörkret

Det måhända att det är snöbollen i repris. Man ser dem i var mans hem och i de flesta inredningsreportage av rang. Men jag kan inte hjälpa att jag är så förtjust i dessa små färggranna ljuspunkter. Spartanska i sin form kan de bara inte bli lika ratade som snöbollen sedermera blev, trots populariteten. Jag fick mina första i studentpresent (det var länge sedan). Och långt innan dess stod de på köksbordet i mitt föräldrahem. Min kollega Sara samlar på lyktor i olika färger. Hon har 20 stycken, minst. Jag får berättat för mig att vissa av färgerna innehåller guld – där av det lite högre priset. Jag önskar mig en gul, en granatäpple och en äppelgrön att matcha med mina andra.

Heikki Orvolas Kivi hittar du på Cervera på plan 2.

/ Sophia

Tags:

Leave a Reply

