Sköna spikar

Spikmattan känns lika ny och spännande som en påse espressobönor vid det här laget. Men tro mig. Jag köpte min i februari i år och har använt den om inte varje så varannan dag sedan dess. Den asiatiska kvinnan i hälsokostbutiken fnös lite trött att det här med spikmatta har man hållit på med i Kina i hundratals år. Kanske var hon bitter att det inte var hon som introducerade säljsuccén. Jag kontrade ödmjukt med att nu när Kina öppnat sig något (om man nu kan säga det) så kanske fler medicinska teorier sprider sig över världen. Hon blev nöjd. Kanske fick hon en idé? Oavsett orsaken till välbefinnandet en sejour på spikmattan ger så innebär det 20 minuters aktiv vila och avslappning varje dag. Bara en sådan sak.

Om du inte redan har en. Köp en. Om inte annat är det en perfekt julklapp till någon som ännu inte provat. Själv har jag en rysk. Finns bla på Lifebutiken på Liljeholmstorget plan 2.

/ Sophia

Tags: ,

Leave a Reply

