Vem har sagt att det bara är insidan som räknas?

Min nära vän brukar alltid ge bort så fint inslagna julklappar. Man vill näst intill inte öppna dem. Och varje år så tänker jag att jag också vill göra på samma sätt – men det brukar sluta med att jag slår i dem kvällen innan, i vad som finns tillgänglig där och då.

Helt motsägelsefullt är jag ju barnsligt förtjust i söta och finurliga förpackningar och kommer ofta hem med en bok som föll mig på läppen på grund av sitt omslag, eller hundmat (jag har ingen hund) bara för att förpackningen var så bedårande. Särskilt kul är det på resor eller när man skall ge bort en present. Så i år ska jag i god tid införskaffa fint julklappspapper till mina gåvor. Vem har sagt att det bara är insidan som räknas?

/ Sophia

Tags: ,

Leave a Reply

