Nu börjar nedräkningen till jul

Jag brukar införskaffa mig en adventskalender varje år. Inte så att jag med ett barns spända förväntan bockar av dagarna fram till julafton och tomtebesöket, utan för att jag numer brukar ha ett par dagar ledigt för vänner, familj och framför allt mig själv.

Någon gång har det varit en med chokladpraliner, men det var kul de första två dagarna. Sedan tröttnade jag på en chokladbit till morgonkaffet och det slutade med att jag vittjade hela kalendern på en och samma gång en sömnig söndag i soffan. Många gånger har det bara varit fina – andra gånger så fula som möjligt. Ofta har jag köpt från någon ideell organisation eller fått en hemmagjord från mina småkusiner (som inte är så små längre).

I år lanserar The Body Shop en av de lyxigare varianterna. En påse med 24 överraskningar, inslagna som paket. Det är produkter ur The Body Shops sortiment som passar både gammal och ung och som kompletterar och passar varandra. Kalendern finns i tre prisklasser 850 kr (värde 1 350 kr), 1 000 kr (värde 1 950 kr) och 1 200 kr (värde 2 400 kr). I Liljeholmstorget ligger The Body Shop på plan 2.

/ Sophia

Tags: , ,

Leave a Reply

