Boken alla borde ha

Jag fick en kokbok av min kille i födelsedagspresent förra året, Åsa Swanbergs Smaker från Saltå Kvarn. Vid blotta blicken på den idag, ca ett och ett halvt år senare, är den tummad och nedfläckad som min Mammas VÅR KOKBOK från 1973. Ja kanske inte riktigt så mycket, men i alla fall. Jag har i princip lagat varenda recept i den. Det ena enklare och smarrigare än det ändra. Favoriten är Ratatouille med fetaostcrème och frön. Det är ingen underdrift att den här boken har förändrat mitt liv! Dessutom är skafferiet fyllt av supersnygga förpackningar med nyttigt innehåll. Bara en sån sak.

/Sophia

Saltå kvarn

Tags: , , ,

Leave a Reply

